Delhi devlet okullarının iki günlük mega PTM’sinde öğretme ve öğrenmeye ilişkin tartışmalar | Dünya

Etkinlikle ilgili yetkililer, Delhi hükümeti tarafından düzenlenen iki günlük Mega Ebeveyn-Öğretmen Buluşması’nın (PTM) Cumartesi günü çok sayıda ebeveynin öğretmenlerle etkileşime girmesi ve çocuklarının akademik ilerlemesini tartışmasıyla sona erdiğini söyledi.


Delhi Eğitim Bakanı Atishi Cuma günü Yeni Delhi’deki Mega PTM’de. (HT fotoğrafı)

PTM ayrıca Delhi Belediye Kurumu (MCD) okullarını da içeriyordu.

Cuma günü, Eğitim Bakanı Atishi, MCD Belediye Başkan Yardımcısı Aaley Mohammad Iqbal Veer Savarkar Sarvodaya Kanya Vidyalaya ile birlikte Govindpuri’deki Kalkaji ve MCD İlkokulunu ziyaret ederek ebeveynler, öğretmenler ve öğrencilerle etkileşimde bulundu.

Velilerin katkılarından bahseden Atishi, “Delhi devlet okullarından sonra şimdi önceliğimiz MCD okullarını dönüştürmek.” Ancak bu değişim sürecinde en önemli rol ebeveynlere düşüyor. Ebeveynler çocuklarının eğitimine ne kadar dahil olursa, çocukların akademik performansı da o kadar iyi olur.”

Kızları Begumpur’daki Sarvodaya Vidyalaya’da 8. ve 9. Sınıflarda okuyan Sweety Jha (35), birkaç ay önce yiyecek tezgahı işletmeye başladıktan sonra kızlarının dersleriyle pek ilgilenmediğini söyledi.

“Eşim ve ben gündüzleri çalışıyoruz. Okulların, çocuklarımızın gelişimini anlamamıza yardımcı olmak için daha fazla inisiyatif almaya başlaması büyük bir yardım.” Öğretmenler ona, kızlarının en güçlü dilinin Hintçe olduğunu ve her ikisinin de matematikte başarılı olduklarını ve İngilizcelerini geliştirmeleri gerektiğini söyledi. artık eğitimine daha fazla odaklanacağını sözlerine ekledi.

Cuma günü, Delhi Başbakanı Arvind Kejriwal şunu yazdı:

Yetkililere göre PTM’nin odak noktası, öğrencilerin ilerlemelerini ebeveynleriyle paylaşmak, öğrencileri eğitim sektöründeki çeşitli hükümet girişimleri hakkında bilgilendirmek, ara sınav sonuçlarını paylaşmak ve onları ‘Mission Buniyaad’ takipleri hakkında güncel tutmaktı. aritmetik.

Eski Delhi’deki Zeenat Mahal’deki Sarvodaya Bal Vidyalaya’nın müdürü Mohammad Iqbal, öğretmenlerin öğrencileri en güçlü ve en zayıf konuları hakkında bireysel olarak bilgilendirdiğini söyledi.

Sergi ziyaretleri

MCD okullarından her biri 20 ‘akıl hocası öğretmenden’ oluşan iki grup, Himachal Pradesh ve Bengaluru’daki Palampur’a yapılan saha gezisi ziyaretlerinden döndükten sonra Cumartesi günü Eğitim Bakanı Atishi ile buluştu.

Atishi, “Bu saha gezileri, MCD mentor öğretmenlerinin okullarda değişimi yönlendirme konusundaki tutku ve şevkini artırdı.” dedi. Bu enerji, tüm okullardaki tüm öğretmenlere ve yöneticilere yayılmaya devam ederse, hiç kimse MCD okullarının dünya standartlarında olmasını engelleyemez. “

Öğretmenler, benzersiz öğretim yaklaşımlarını öğrenmek, ders kitaplarının ötesine geçen eğitim sağlamak ve her çocuğun bireysel öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için ziyaretlere gönderildi.

“Heyecan verici bir haber! Hindustan Times artık WhatsApp kanallarında
Bağlantıya tıklayarak bugün abone olun ve en son haberlerden haberdar olun! Buraya tıklayın!