Delhi Havalimanı Terminal 1'deki çöken kanopinin kaldırılmasına yönelik çalışmalar başlıyor | En Son Delhi Haberleri

Yeni Delhi


Çökme alanı 28 Haziran'da. (dosya fotoğrafı)

Delhi'nin Indira Gandhi Uluslararası Havalimanı'nın (IGI) Terminal 1'indeki (T1) çöken kanopiyi ve enkazı temizleme çalışmaları başladı. Konuyu bilen yetkililer, bu sürecin birkaç hafta sürmesinin beklendiğini söyledi. Sürecin, hasarlı dış çatıyı ve metal desteklerini kaldırmak için mekanik yıkım çalışmasını içerdiğini, T1'in giriş cephesinde herhangi bir hasar oluşmamasını sağlamak için uygun önlemlerin alınacağını söylediler.

Yetkililer, terminalin yeniden inşasına ilişkin kararın yetkililer tarafından ancak IIT Delhi liderliğindeki teknik komitenin kapsamlı bir çalışmanın ardından raporunu sunmasının ardından verileceğini söyledi.

İsminin açıklanmaması kaydıyla konuşan bir yetkili, onarım çalışmaları başlamadan önce, kanopi ve onu destekleyen metal sütunlar da dahil olmak üzere hasarlı dış çatının söküleceğini söyledi. Bunlar arasında 28 Haziran'da şiddetli sağanak yağış sırasında çöken, bir kişinin ölümüne ve en az sekiz kişinin yaralanmasına neden olan altı ana kiriş veya kiriş yer alıyor. Bu kirişlerin arasında ikisi kısmen kırılmış üç ağaç sütunu da bulunmaktadır.

Yıkım çalışmaları, 2022 yılında Noida'daki Supertech ikiz kulelerinin yıkılmasına ve yeniden geliştirilmeden önce havalimanı terminalinin bir kısmının yıkılmasına dahil olan şirket Edifice Engineering tarafından Pazartesi günü başlatıldı.

“Çatı makasları, doğal ışık sağlayan tavan penceresi yapılarını, yani terminalin dışına monte edilen popüler beyaz kanopiyi ve normal çatı kaplama yapılarının başka bir katmanını destekliyor. Bütün bunların yıkılması gerekiyor” dedi yetkili.

AYRICA OKUYUN – Delhi Tüketim Davası: Manish Sisodia kefalet başvurusu hakkında ED ve CBI'ye SC bildirimi

İsminin gizli kalmasını isteyen ikinci bir havaalanı yetkilisi şunları söyledi: “Çalışma Pazartesi günü başladı. Bölgede inceleme yapıldı ve bazı molozlar temizlendi. Salı günü ek makineler getirildi ve kanopinin sökülmesi güvenli bir şekilde devam etti.”

Terminal (T1) 28 Haziran'dan bu yana hizmet vermiyor. T1'den yalnızca iki havayolu IndiGo ve Spicejet işletiliyor. Her iki havayoluna da 29 Haziran'dan itibaren T2 ve T3'te slotlar tahsis edildi ve her iki havayolu da yolculara değişen uçuş saatleri ve uçuşların kalkacağı veya ineceği yeni terminal hakkında düzenli güncellemeler sağladı. Bazı durumlarda bu, uçuş numaralarının değiştirilmesini de içeriyordu.

AYRICA OKUYUN: Artık Air India biletlerini satın almak için hediye kartlarını kullanabilirsiniz. İşte böyle yapılır

T1 günde 200'e kadar uçuş hareketini yönetti. SpiceJet'in varış ve ayrılışları artık T3'ten yapılıyor ve IndiGo'nun uçuşları T2 ve T3 arasında bölünüyor.

Eski kalkış terminali T1D ile geliş salonunu (T1C) tek çatı altında bir araya getiren havalimanı genişletme işleminin 3A Aşaması kapsamında GMR liderliğindeki DIAL tarafından yeni bir T1 inşa edildi. Henüz işlevsel hale getirilmeyen ve eski T1 binasına bağlanan yeni T1, diğer 14 havalimanıyla birlikte Mart 2024'te Başbakan Narendra Modi tarafından açılışı yapıldıktan sonra bile henüz hizmete girmemişti. DIAL o zamanlar operasyonların başlamasından önce bir dizi test yapmanın birkaç ay sürebileceğini söylemişti.

AYRICA OKUYUN – HC, ED'nin Sukesh Chandrashekar'ın karısına ait 26 lüks arabayı satmasına izin verdi

Kapanmadan önce T1'in yolcu kapasitesi 20 milyondu. Yeni T1 devreye girdiğinde bu sayı 40 milyona çıkacak. T2 15 milyon, T3 ise 40 milyona kadar yolcu ağırlayabilmektedir.