Delhi Metrosunun iki yeni koridoru: Tıkanıklık düğümlerinin hafifletilmesi muhtemel | Dünya

Ulaştırma ve hareketlilik uzmanları Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Delhi Metrosu 4. Aşaması için yeni onaylanan iki koridorun, Delhi'nin batı, orta ve güney bölgelerindeki tıkanıklığın giderilmesinde büyük olasılıkla önemli bir rol oynayacağını ve bunların aynı zamanda metrodaki yolcu sayısını da artırabileceklerini de sözlerine ekledi.


Lajpat Nagar'dan Saket G Blok'a uzanan yeni bir metro hattı ve Yeşil Hattın Inderlok'tan Indraprastha'ya uzatılmasından oluşan iki koridorun, karayolu taşımacılığı kullanıcılarının yaklaşık %5'ini metroya kaydırması bekleniyor. (Arvind Yadav/HT Fotoğrafı)

Uzmanlar, iki koridorun (Lajpat Nagar'dan Saket G Blok'a uzanan yeni bir metro hattı ve Yeşil Hattın Inderlok'tan Indraprastha'ya uzatılması) karayolu taşımacılığı kullanıcılarının yaklaşık %5'ini metroya kaydırmasının muhtemel olduğunu ekledi. Ancak inşaat döneminde darboğazlar ve dolayısıyla trafikte aksamalar yaşanabileceği konusunda uyardılar.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

Bir yetkiliye göre, önerilen koridorlar çok sayıda pazar, ticari merkez, ofis ve önemli yerleşim alanlarının bulunduğu güzergahlarda çalışacak. “Harekete geçtikten sonra bu, Lajpat Nagar ve Moolchand'dan Saket'e giden rotadaki sıkışıklığın giderilmesine yardımcı olacak. Lala Lajpat Rai Yolu ve Joseph Broz Tito Marg gibi yolların yanı sıra birçok alışveriş merkezimizin bulunduğu Press Enclave Marg'ın da faydalanmasını bekliyoruz. Diğer koridor ise Yeni Delhi Tren İstasyonu ve Nabi Karim gibi yoğun bölgelerin etrafından dolaşacak “dedi Metro yetkilisi, isminin açıklanmamasını rica ediyorum.

Son tahminlere göre başkentteki tüm toplu taşımanın yaklaşık %27'si şu anda Delhi Metrosu tarafından gerçekleştiriliyor. Pandemiden önce bu rakam yüzde 19’du.

“Bu gelişmeyle birlikte bu değerin önümüzdeki yıllarda daha da artması muhtemel. Central Road'un baş bilim adamı ve ulaştırma mühendisliği ve güvenlik departmanı başkanı S Velmurugan, “Yeni hatların veya yeni kavşak koridorlarının devreye girmesiyle karayolu taşımacılığı kullanıcılarının %3 ila 5'inin metroya geçiş yaptığını gözlemledik” dedi. Araştırma Enstitüsü (CRRI). ).

Burayı okuyun | Daha fazla değişim: Metro istasyonları Delhi'nin bağlantılarını iyileştirmeli

Velmurugan, tüm inşaat işlerinde olduğu gibi bu durumda da trafikte aksamalar yaşanabileceğini söyledi. “Ancak metro inşaatı genel olarak diğer yol projelerine göre daha iyi performans gösterdi. Yapının geri kalanının üzerine inşa edildiği ayrı sütunlardan oluşan doğrusal bir yapıdır. Bu anlamda, yolda sadece bir şerit etkilenir ve uzun vadede daha büyük faydalar olacaktır ”dedi. Koridor -Saket, Mehrauli-Badarpur yolu çevresindeki büyük kısımlardaki sıkışıklığın giderilmesine yardımcı olacaktır.

İkinci bir uzman, istasyon değiştirmeyi kolaylaştıran metro koridorlarının yolculukların daha sorunsuz geçmesine yardımcı olduğunu söyledi. Delhi Planlama ve Mimarlık Okulu'nda ulaşım planlama profesörü Sanjay Gupta, “Bu kavşaklar aynı zamanda şehrin bir ucundan diğer ucuna yalnızca metro kullanarak seyahat etmeyi kolaylaştırıyor, böylece yoldaki trafiği azaltıyor” dedi.

Ancak bazı uzmanlara göre metronun genişletilmesi ile yol sıkışıklığının azalması arasında doğrudan bir bağlantı kurmak için henüz erken. İstasyon değiştirmek için gereken süre ve yolculuğun başlangıcı ile bitişi arasındaki istasyon sayısı da dikkate alınmalıdır.

“Bazı insanlar sokaktan metroya taşınsa bile onların yerini başkaları alabilir. Daha kolay transfer seçenekleri sayesinde seyahat süresi kısaldığında insanların metroyu kullanma ihtimalinin daha yüksek olduğunu gözlemledik. Örneğin daha önce Saket'ten Lajpat Nagar'a gitmek zorunda kalan birinin Merkez Sekreterlik'te tren değiştirmesi ve ardından ters yöne gitmesi gerekiyordu. Artık bu transfer noktasını kullanmak zorunda kalmayacaksınız ve en az 30 dakika kazanacaksınız” dedi Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi İcra Direktörü (Hindistan) Amit Bhatt.

İki koridorun inşaatının Mart 2029 olarak belirlenen son tarihle birlikte yakında başlaması bekleniyor. Yeşil Hat uzantısı, Inderlok'ta yerden sadece bir kilometre yüksekte ilerleyecek ve geri kalan 11,3 kilometre, Batı ve Delhi'nin merkezinden yeraltından geçecek. Bu hattın istasyonları Inderlok, Daya Basti, Sarai Rohilla, Ajmal Khan Park, Nabi Karim, Yeni Delhi, Lok Nayak Hastanesi, Delhi Gate, Delhi Sachivalaya ve Indraprastha'dır.

Yetkililer, Lajpat Nagar'dan Saket G Blok koridorunun tamamen yükseltileceğini ve Josip Broz Tito Marg, Lala Lajpat Rai Yolu ve Lal Bahadur Shastri Marg'ın da aralarında bulunduğu yoğun güney Delhi bölgesinde faaliyet göstereceğini söyledi. Bu koridordaki yükseltilmiş istasyonlar Lajpat Nagar, Andrews Ganj, Greater Kailash 1, Chirag Delhi, Pushpa Bhawan, Saket Bölge Merkezi, Pushp Vihar ve Saket G Blok'tur.

Koridorlar metro ağındaki aktarma istasyonlarının sayısını artıracak – Lajpat Nagar (Mor ve Pembe Hatlar), Chirag Delhi (Macenta Hat), Saket G Blok (Altın Hat), Inderlok (Yeşil ve Kırmızı Hatlar), Nabi Karim (Macenta). ). Hattı), Yeni Delhi (Sarı ve Havaalanı Ekspres Hattı), Delhi Kapısı (Mor Hat) ve Indraprastha (Mavi Hat).