Delhi’de alışveriş festivali planı hız kazanıyor | Dünya

Yaklaşık bir yıllık bir aradan sonra “Delhi Alışveriş Festivali” yeniden gündemde. Geçen yıl 2022-23 Rozgaar bütçesinde açıklanan proje şimdi ivme kazandı ve son haftalarda festivalin lansmanını hızlandırmak için birkaç toplantı yapıldı.


Chandni Chowk, Majnu Ka Tila, Lajpat Nagar Pazarı, Connaught Place ve Sarojini Pazarı gibi başkentin ünlü pazarlarında gerçekleşen alışveriş festivalinin bir ay sürmesi bekleniyor. (PTI)

Yetkililer ayrıca hükümetin önümüzdeki yıl Aralık ve Ocak aylarında gerçekleşmesi beklenen festivali planlamak ve organize etmek için bir ajans tuttuğunu söylediler.

“Pazarları gezerek, tüccarlarla konuşarak, piyasaların önemini, ziyaretçi akışlarını, ziyaretçi kategorilerini anlayarak ve ilgili her şeyi analiz ederek toprak etüdü yaptırmak için acente kiralama ihalesi açmaya başladık. Merakla beklenen alışverişi planlıyoruz. Festival. Gelişmeden haberdar olan üst düzey bir Delhi hükümet yetkilisi, “İhale yakında yayınlanacak ve çalışmalar resmen başlayacak” dedi.

Bir ay sürmesi beklenen alışveriş festivali, Chandni Chowk, Majnu Ka Tila, Lajpat Nagar Pazarı, Connaught Place, Sarojini Pazarı ve Jama Mescidi gibi başkentin ünlü pazarlarında yapılacak. Hükümet ayrıca festival kapsamında günlük konserler, kültürel etkinlikler, sergiler ve gösterilere ev sahipliği yapmayı planlıyor. Alışveriş festivalinin bir parçası olarak Delhi’nin popüler yemek mekanları da tanıtılacak ve ziyaretçileri başkentin popüler lezzetlerinin tadını çıkarmaya teşvik etmek için yemek yürüyüşleri de yapılacak. Yetkililer, amacın yalnızca başkentin farklı yerlerinden değil, aynı zamanda Ulusal Başkent Bölgesi’nden (NCR) ve ötesinden de ziyaretçi çekmek olduğunu söylediler.

Uluslararası festivalleri örnek alan, devlet destekli bir alışveriş festivali fikri Mart 2022’de ortaya çıktı ve Delhi Hükümeti’nin 2022-23 mali yılı için yıllık bütçesinin bir parçasıydı. Hükümet, hareketin sermaye piyasalarını canlandırmayı, ziyaretçileri piyasalara çekmeyi ve istihdam yaratmayı amaçladığını söyledi.

Ancak yetkililer, başlangıçta Aralık 2022’den Ocak 2023’e kadar yapılması planlanan festivalin çeşitli nedenlerle ertelendiğini söyledi.

Dönemin turizmden sorumlu olan dönemin Başbakan Yardımcısı Manish Sisodia da geçen yıl bu amaçla yetkililer ve piyasa kuruluşlarıyla görüşmeler yapmıştı. Daha sonra, hükümetin tüketim vergisi politikasına ilişkin soruşturma ve ardından Delhi ile merkezi hükümet arasında çeşitli konulardaki anlaşmazlık projeyi askıya aldı.

Temmuz 2022’de Başbakan Arvind Kejriwal, Delhi Alışveriş Festivali’nin 28 Ocak – 26 Şubat 2023 tarihleri arasında düzenleneceğini duyurmuştu.

Yukarıda alıntısı yapılan yetkili, toplantılarda iki olası tarihin – Aralık ayının son haftasından Ocak ayının son haftasına veya Ocak ayının son haftasından Şubat ayının son haftasına kadar – tartışıldığını söyledi.

“Ajans etkinliğin taslağını tamamladıktan sonra, hükümet çeşitli bayi birlikleriyle istişarelerde bulunacak. Yetkili, “Festival tüccarlara iş getirecek, bu nedenle hükümet onları daha fazla ziyaretçi gelmesini sağlamak için ürünlerde indirim sunmaya teşvik edecek” dedi.

Başka bir yetkili, tarihlerin üst makamlar tarafından belirleneceğini ve resmi olarak ilan edileceğini söyledi. Yetkili, “Alışveriş festivali Aralık veya Ocak’ta yapılacak, çünkü insanlar festivalden kışın daha fazla keyif alabilirler.” Hatta bazı yetkililerin hava o zaman daha iyi olduğu için festival zamanı olarak Şubat ayını önerdiğini de sözlerine ekledi.

Alışveriş festivali planında ayrıca, gıda işletmecileri gibi katılımcı işletmelere, festivalde kaliteli ürünler sattıklarından emin olmalarını teşvik etmek için bir ödül özelliği de yer alıyor.

Ticaret ve Sanayi Odası (CTI) Başkanı Brijesh Goyal, Delhi Alışveriş Festivali’nin dünyada türünün en büyük festivallerinden biri olma ihtimalinin yüksek olduğunu söyledi. Festivalin başarısı, hükümetin yerel tüccarlarla nasıl ilişki kurduğuna bağlı olacak. Tüm bayiler festivale katılmaktan mutluluk duyuyor ve tarihlerin açıklanmasını heyecanla bekliyor. Festival, firmaları pazara getiriyor ve onlara ürünlerini sergilemeleri için bir platform sunuyor. Festival aynı zamanda turizmi canlandıracak ve insanlar sadece Delhi’den değil, dışarıdan da geleceği için istihdam yaratacak” dedi.