Jawaharlal Nehru Üniversitesi Hindu, Budist ve Jain çalışmaları için merkezler kuruyor | Dünya

ANI haber ajansının resmi bir açıklamaya dayandırdığı haberine göre, Jawaharlal Nehru Üniversitesi Hindu Araştırmaları Merkezi ile Budist ve Jain çalışmaları için başka merkezler kuracağını duyurdu. Açıklamada, bu üç yeni merkezin Ulusal Eğitim Politikası (NEP) 2020 doğrultusunda 'Sanskritçe ve Hint Çalışmaları Okulu' altında kurulacağı belirtildi.


JNU Yürütme Konseyi, 29 Mayıs'taki bir toplantıda bu merkezleri kurma kararını onayladı. (HT dosyası)

JNU Yürütme Konseyi, 29 Mayıs'taki bir toplantıda bu merkezleri kurma kararını onayladı.

“Yönetim Kurulu, 29 Mayıs 2024'teki toplantısında, NEP-2020 ve Hint bilgi sisteminin incelenmesi ve tavsiyesi ile bunun üniversitede daha fazla uygulanmasının yanı sıra aşağıdakilerin kurulmasıyla ilgilenen komitenin tavsiyesini onayladı. Sanskritçe ve Hint Çalışmaları Okulu içindeki merkezler: 1. Hindu Çalışmaları Merkezi; 2. Budist Çalışmaları Merkezi; 3. Jain Araştırmaları Merkezi. 9 Temmuz'da yayınlanan duyuruda, bunun ilgili makamın onayını gerektirdiği belirtildi.

JNU, NEP 2020'yi ve Hindistan bilgi sistemini üniversitede uygulama yollarını incelemek ve tavsiyelerde bulunmak üzere bir komite oluşturdu. Geçtiğimiz yıl, Delhi Üniversitesi (DU), şu anda yüksek lisans derecesi sunan ve lisans dersleri vermeyi planlayan bir Hindu Araştırmaları Merkezi kurdu.

DU'nun aynı zamanda Budist araştırmaları bölümü de bulunmaktadır ve Mart ayında merkezi hükümetten Budizm'de ileri düzey çalışmalar için tahmini bütçesi 200 milyon avro olan bir merkez kurmak için onay almıştır. ₹35 Crore.

Milli Eğitim Politikası (YEP) 2020


– Hindistan Eğitim Bakanlığı'na göre, 2020 Ulusal Eğitim Politikası (NEP) eğitim sisteminde köklü bir dönüşüm öngörmektedir. Bu, “Hint etiğine dayanan ve tüm insanlara yüksek kaliteli eğitim sağlayarak Hindistan'ın (Bharat) sürdürülebilir bir şekilde adil ve canlı bir bilgi toplumuna dönüştürülmesine doğrudan katkıda bulunan ve böylece Hindistan'ı küresel bir bilgi süper gücü haline getiren bir eğitim sistemi aracılığıyla” başarılmalıdır. “

– NEP 2020, erişim, eşitlik, kalite, karşılanabilirlik ve hesap verebilirlik olmak üzere beş sütuna dayanmaktadır. Amaç, gençleri şimdi ve gelecekte çok çeşitli ulusal ve uluslararası zorluklarla başa çıkabilecek şekilde donatmaktır.

– Bu yeni politika, 1986 yılında yürürlüğe giren bir önceki Milli Eğitim Politikasının yerine geçmektedir. Amacı, okul öncesi eğitimi evrensel hale getirmek ve 2025 yılına kadar ilkokul ve sonrasındaki tüm çocuklara temel okuma-yazma ve matematik becerilerini kazandırmaktır.

– Politika, aşağıdakiler de dahil olmak üzere okulların kalitesini sağlamayı amaçlayan okul eğitiminin her düzeyinde bir dizi reform önermektedir:

  • 3 ila 18 yaş arası çocuklar için 5+3+3+4 yaklaşımı kullanılarak müfredat ve pedagojinin yeniden tasarlanması.
  • Mevcut sınav ve değerlendirme sisteminin yeniden düzenlenmesi.
  • Öğretmen yetiştirme programlarının iyileştirilmesi.
  • Eğitim politikası çerçevesinin yeniden yapılandırılması.