Şimdi mülkünüzü Delhi'deki herhangi bir alt kayıt ofisine kaydedin | Dünya

Yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Delhi hükümetinin 'Her Yerde Kayıt' politikası kapsamında yargı yetkisine bakılmaksızın 22 alt sicil dairesinin tamamında gayrimenkul işlemlerine izin verdiğini söyledi.


Delhi hükümeti “Her Yerde Kayıt” politikasını duyurdu. (HT arşivi/görüntülenecek fotoğraf)

Başbakanlık Ofisi, yaptığı açıklamada, hükümetin vatandaşların mülk tescili için belirli bir alt kayıt ofisini ziyaret etme zorunluluğunu kaldırdığını ve sakinlerin artık Delhi'nin diğer tarafındaki herhangi bir alt kayıt ofisinden çevrimiçi randevu alabileceklerini söyledi. .

Delhi Başbakanı Atishi şunları söyledi: “Bu sorunları çözmek için 'Her Yerde Kayıt' politikası uygulamaya konulacak. Bu politikaya göre, mülk tescili isteyen herkes Delhi'deki herhangi bir alt sicil dairesine başvurabilir. Mülk kaydı için sakinler artık belirli bir ofisle sınırlı değil. Geleneksel olarak, Delhi'de mülk satın alan veya mülk kayıt sürecini tamamlayan kişilerin belirli bir alt kayıt ofisini ziyaret etmesi gerekiyordu. Ancak bu süreç çoğu zaman bazı ofislerde uzun kuyruklar ve randevuların alınmasında gecikmeler gibi zorluklarla sonuçlanırken diğerlerinin yeterince kullanılmaması gibi zorluklarla sonuçlandı.”

Şu anda Delhi'de 11 gelir bölgesi ve 22 alt kayıt ofisi bulunmaktadır. Satış tapuları, kira sözleşmeleri, devir tapuları, vekaletnameler ve kanunen tescili zorunlu olan diğer tüm belgeler dahil olmak üzere 20'den fazla farklı belge türünü kaydederler. Her yıl kümülatif toplam yaklaşık 350.000 ila 400.000 belge toplarlar.

Yetkililer, fiziksel sorumluluklarında herhangi bir değişiklik olmayacağını ancak sakinlerin kendilerine uygun ofisi seçme esnekliğine sahip olacaklarını söyledi.

Delhi hükümet yetkilisi, yeni politikanın daha fazla şeffaflık getireceğini ve yolsuzluğun önlenmesine yardımcı olacağını söyledi. “Belirli ofislerde aracıların baskısını hisseden herkes artık başka ofislere gitme imkanına sahip. Ayrıca, her ofisteki başvuru sayısının takip edilmesi, tercih edilen ofislerin belirlenmesine ve bölge sakinlerinin karşılaştığı zorlukların giderilmesine yardımcı olacaktır” dedi.

Nisan 2023'te Vali Yardımcısı VK Saxena, vatandaşları reklamlardan korumak ve mülklerin sorunsuz bir şekilde kaydedilmesini sağlamak için Delhi hükümetine şehri mülk kaydı için tek bir bölge ilan etmesi yönünde talimat verdi. Söz konusu tedbirin, alt kayıt bürolarındaki yolsuzluğa karşı mücadele kapsamında alınması gerekiyor.